GAZZE'DE YAŞANAN VAHŞETE KARŞI ORTAK AÇIKLAMA

Gazze'de yaşanan vahşete karşı Hatay Dişhekimleri Odası, Hatay Tabip Odası ve Hatay Veteriner Hekimleri Odası ortak Basın Açıklaması yaptılar.

BASIN AÇIKLAMASI METNİ:

İsrail'in Sağlık Kuruluşlarına Yaptığı Saldırıları Şiddetle Kınıyor, Uluslararası Toplumu Göreve Çağırıyoruz!

İsrail’in Gazze’deki saldırıları nedeniyle tüm Dünya’nın gözü önünde korkunç olaylar yaşanıyor. Aralarında kadın ve çocukların da bulunduğu çok sayıda ölü ve yaralı var. Ölü ve yaralı sayısı her geçen gün artıyor.

Bir halk evsiz, barksız, işsiz güçsüz, aç açık bırakılıp açlığa, susuzluğa, yokluğa, yoksulluğa terk ediliyor. Yerlerinden yurtlarından edilip göçe zorlanıyor, tepelerine atılan bombalarla, ölüm saçan silahlarla evleri başlarına yıkılıyor.

Hastaneler, okullar, işyerleri enerji alt yapısı ve jeneratörler, su şebekeleri tahrip edilmiş, yiyecek, içecek, ilaç, tıbbi malzeme bitme noktasına gelmiş, yaralıların sığınacağı, tedavi edileceği hastane ve malzeme sıkıntısı nedeniyle Gazze yaşama şansı yok edilmek üzere olan bir şehir haline gelmiştir.

Biz hekimler ve sağlık çalışanları açısından özellikle önemli bir konu, İsrail saldırılarının hastaneleri ve sağlık çalışanlarını da hedef almasıdır. Saldırının başladığı 8 Temmuz’dan bu yana 11 sağlık merkezi saldırıların hedefi olurken, El-Wafa, El-Aksa, Balsam hastaneleri gibi bazı sağlık merkezlerine tekrarlayan saldırıları olmuş, El-Aksa Hastanesi’nin bombalanması sonucu 5 hasta ölürken, aralarında doktorların ve sağlık çalışanlarının da olduğu 70’den fazla insan yaralanmıştır. Bugüne kadar süren saldırılarda, 200’den fazlası çocuk olmak üzere, çoğu kadın ve sivillerden oluşan, 700’ün üzerinde Filistin vatandaşı ölmüş, 4500’den fazla insan da yaralanmıştır. Masum sivillerive hastaneleri hedef alan bu tutum, pek çok uluslararası anlaşma ve
belgeye aykırı olup bir savaş suçudur.

Durumun aciliyeti karşısında İnsan Hakları İçin Hekimler Örgütü, Sınır Tanımayan Doktorlar ve Kızılhaç Uluslararası Komitesi yaralıların tedavisi için acil bir çağrı yapmıştır. Aynı çağrıda hastaneler ve sağlık çalışanlarına yapılan saldırıların durdurulması, çatışmaların ve savaşın son bulması, Filistinlilere insani yardım için, uluslararası kurum ve kuruluşları yardım ve göreve davet etmişlerdir.

Gazze'de meslektaşlarımız son derece güç koşullar altında çalışarak yaşama ve yaşatma mücadelesi vermektedirler. Sadece mesleklerini uygulayan, insan yaşamı için çalışan meslektaşlarımıza dönük bu saldırıdan büyük acı duyuyoruz. İsrail'in bu saldırısını şiddetle kınıyor, bir daha yaşanmamasını temenni ediyoruz.

Tüm bunlar olup biterken dünyadan gelen tepkiler cılız kalmaktadır.Başta Birleşmiş Milletler olmak üzere, tüm uluslararası kurum ve kuruluşları bu vahşetin durdurulması için göreve çağırıyoruz.

Bölgedeki sorunların, barışçıl, demokratik, siyasal ve uzlaşma yöntemleri ile çözülmesini, evrensel hukuk kurallarının hayata geçmesini arzu ediyoruz.

Biz hekimler, hemşireler, sağlık teknisyenleri, sağlık işçileri olarak sağlığa giden yolun barış ve demokrasiden geçtiğini biliyor, buna inanıyor ve bu nedenle bu savaşın bir an önce durdurulmasını talep ediyoruz.

25.07.2014

Hatay Tabip Odası - Hatay Dişhekimleri Odası - Hatay Veteriner Hekimler Odası